29 maart 2014

In de keuken: homemade pizza!

Niets is gemakkelijker dan op een drukke dag te kiezen voor een snelle, maar vers klaargemaakte pizza. Oké, ik speel een beetje vals door mijn eigen deeg niet te maken, maar op drukke dagen mag dat! Deze zomer komt er nog wel een echte stap voor stap versie inclusief spelen met bloem en eieren, beloofd!

Maar deze week werd het dus een pizza met kant en klaar deeg uit de versafdeling, als Jeroen Meus dat mag, dan ik ook.

Nodig (voor 2 pizza's):
- 2 verse pizzadegen
- 1 tros tomaten voor verse tomatensaus OF 1 brik passata
- enkele kerstomaatjes
- pakje geraspte mozarella
- pakje geraspte kaas (emmentaler,...)
- 3 plakjes ham - ik heb hier superano ham gebruikt
- provençaalse kruiden

1. Verwarm de oven op 180°
2. Rol de pizzadegen uit en prik erin met een vork, de gaatjes zorgen dat je korst luchtig blijft.
3. Giet een beetje tomatensaus over de pizza, strijk uit met een lepel. (Ik doe hier steeds genoeg op)
4. Overgiet je tomatensaus met wat kaas, hoeveelheid naar eigen smaak.
5. Snij je sneden ham in kleine stukjes en verspreid op de pizza, ook weer naar eigen smaak.
6. Liefhebbers kunnen hier nog partjes kerstomaten aan toevoegen.
7. Het geheel bedekken met een laagje geraspte mozarella.
8. Alles goed afkruiden met provençaalse kruiden.
9. Nu kunnen ze in de voorverwarmde oven voor ongeveer 10 - 15 minuten.
10. Smullen maar!


Lekker! Maar wat denken jullie?

XOXO,
Siri 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten