14 april 2014

DIY: de dino

Hoewel ik niet echt superhandig of creatief ben, doe ik wel graag een poging... Soms met resultaat en een stralende glimlach tot achter de oren, soms met een hopeloze poging in de vuilbak en een rothumeur als gevolg. Ik ben sowieso een "boekskesmadam" en één van die boekjes is "mollie makes". In de editie van april stond een dinoknuffel gemaakt van vilt. Dus na wat viltaankopen op het stoffenspektakel waagde ik me eraan. Het sjabloontje overnemen en knippen maar... Na het uitknippen van de groene lijfjes en de grijze steeksels kon ik aan de slag met één groen lijfje. Ik naaide er een vilten mondje op (ik wou een blije dino, maar je kan ook een droevige maken), gevolgd door 2 oogjes - hier gebruik je knoopjes voor. Je zoekt ergens bruine of beige wol en naait V-tjes op zijn lijfje (dit zijn wat schubbetjes en ze zien er gewoon leuk uit). Voila, de voorzijde is klaar... Nu leg je de twee lijfjes op elkaar en steekt er de grijze stekels tussen (de grootste bovenaan, de kleinste naar de kop en staart toe) maak deze ook vast met speltjes. Neem een zwarte draad en begin je dino dicht te naaien, het mag wat slordig zijn... Begin best bij de achterste poot. Laat wel een stukje open, want je moet je knuffel natuurlijk nog opvullen. Dit kan met knuffelvulling of gewoon wattten. Is hij opgevuld? Naai hem dan volledig toe en geef hem een naam. De onze heet "Snappie". De volgende wordt een rode dino denk ik, want met de kleuren kan je natuurlijk spelen.

Wat denken jullie? Leuke knuffel?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten